نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آب تحلیل محتوای فصل سوم شیمی دهم و ارتباط آن با کتب علوم متوسطه اول [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 313-321]
  • آرایش الکترونی روش کاوشگری هدایت شده: مطالعه مروی آرایش الکترونی و موازنه [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 387-402]
  • آزمایش بررسی تأثیر انجام آزمایش بر یادگیری واکنش‌پذیری عناصر شیمیایی در درس شیمی دانش آموزان پایه یازدهم [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 227-237]
  • آزمایش آموزش شیمی مبتنی بر آزمایش [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 31-50]
  • آزمایش با وسایل ساده بررسی تأثیر یادگیری مفهوم انحلال یونی از طریق مشاهده در دانش‌آموزان پایه دهم [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 1-13]
  • آزمایشگاه آموزش شیمی مبتنی بر آزمایش [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 31-50]
  • آزمایشگاه تاکیدی بر لزوم توجه بر موارد پراهمیت ایمنی در آزمایشگاه شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 85-109]
  • آزمایشگاه شیمی اهمیت آموزش شیمی از طریق کارهای عملی و نقش آن در فهم دانش آموزان [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 336-354]
  • آزمایشگاه شیمی کاربست و نقش آزمایشگاه مجازی در آموزش شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 446-460]
  • آزمایشگاه مجازی کاربست و نقش آزمایشگاه مجازی در آموزش شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 446-460]
  • آموزش فرسودگی روش‌های تدریس علوم تجربی و راهکارهای جایگزینی آن [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 108-120]
  • آموزش یادگیری تلفیقی در آموزش شیمی [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 306-313]
  • آموزش آموزش نانو فناوری در مدارس [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 68-84]
  • آموزش تاکیدی بر لزوم توجه بر موارد پراهمیت ایمنی در آزمایشگاه شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 85-109]
  • آموزش طراحی آزمایش کم هزینه برای آموزش برقکافت محلول سدیم کلرید با غشاء و بدون غشاء مبتنی بر رویکرد کاوشگری [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 163-182]
  • آموزش راهبردهای تدریس مؤثر در آموزش شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 222-230]
  • آموزش الکترونیکی به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 242-263]
  • آموزش پژوهی مقایسه آموزش مبتنی بر مدل طراحی آموزشی موج وار با آموزش سنتی در تدریس فصل دوم شیمی دانش آموزان پسر پایه دهم [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 25-34]
  • آموزش تلفیقی یادگیری تلفیقی در آموزش شیمی [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 306-313]
  • آموزش‌شیمی بررسی مباحث تدریسی شیمی در مدارس ایران و فنلاند در جهت دستیابی به توسعه پایدار و بهبود نظام آموزشی شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 146-162]
  • آموزش شیمی ارائه مدلی مبتنی بر روش تدریس اکتشافی برای آموزش درس شیمی و مقایسه آن با روش تدریس سخنرانی [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 1-20]
  • آموزش شیمی فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در آموزش شیمی طی همه‌گیری بیماری کووید-19: دستاوردها و چالشها [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 21-39]
  • آموزش شیمی محتوای کاربردی طراحی شده برای مبحث الکترولیز مبتنی بر رویکرد کاوشگری [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 41-58]
  • آموزش شیمی مقایسه محتوای مدل اتمی بوهر و اعداد کوانتمی در کتاب شیمی کشورهای ایران و اتیوپی [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 59-78]
  • آموزش شیمی مدل‌های دیداکتیک در خدمت آموزش شیمی [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 121-136]
  • آموزش شیمی افزایش انگیزه در آموزش شیمی [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 137-157]
  • آموزش شیمی مروری برنظریه های اهداف شناختی در آموزش شیمی [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 158-171]
  • آموزش شیمی بررسی تأثیر انجام آزمایش بر یادگیری واکنش‌پذیری عناصر شیمیایی در درس شیمی دانش آموزان پایه یازدهم [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 227-237]
  • آموزش شیمی اثربخشی روش بارش مغزی نسبت به روش سخنرانی در یادگیری شیمی پایه دهم [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 289-296]
  • آموزش شیمی یادگیری تلفیقی در آموزش شیمی [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 306-313]
  • آموزش شیمی نقش روش‌های فعال تدریس در افزایش بهره‌وری آموزش شیمی [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 58-66]
  • آموزش شیمی کاربرد مفاهیم فیزیک در آموزش مفاهیم شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 110-118]
  • آموزش شیمی واقعیت افزوده در آموزش شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 183-199]
  • آموزش شیمی به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 242-263]
  • آموزش شیمی مروری بر کج فهمی‌های رایج دانش‌آموزان در آموزش شیمی در متوسطه دوم [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 264-270]
  • آموزش شیمی نگرشی بر مفاهیم پنهان در ادراک و تدریس شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 289-312]
  • آموزش شیمی تحلیل محتوای فصل سوم شیمی دهم و ارتباط آن با کتب علوم متوسطه اول [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 313-321]
  • آموزش شیمی اهمیت آموزش شیمی از طریق کارهای عملی و نقش آن در فهم دانش آموزان [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 336-354]
  • آموزش شیمی شناسایی و بررسی چهار کج‌فهمی رایج در شیمی پایه دهم [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 438-445]
  • آموزش شیمی مطالعه درک دانشجومعلمان رشته آموزش شیمی دانشگاه فرهنگیان درباره برخی مفاهیم شیمی فیزیک [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 510-522]
  • آموزش علوم طراحی محتوا برای آموزش شناخت عناصر با رویکرد اکتشافی بر اساس نظریه برونر [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 103-128]
  • آموزش علوم پایه روش یادگیری مبتنی بر پروژه در آموزش علوم پایه [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 96-107]
  • آموزش علوم پایه رویکرد یادگیری مبتنی بر پژوهش؛ نگاهی نو به آموزش علوم پایه [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 238-248]
  • آموزش علوم تجربی راهبردهای تدریس موثر و درست درآموزش علوم تجربی و تاثیر آن بریادگیری دانش آموزان [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 78-100]
  • آموزش علوم تجربی تحلیل محتوای فصل سوم شیمی دهم و ارتباط آن با کتب علوم متوسطه اول [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 313-321]
  • آموزش مبتنی بر حل مسئله مقایسه اثربخشی روش آموزش مبتنی بر حل مسئله با روش سخنرانی جهت یادگیری فعال مبحث شکل هندسی مولکول ها در شیمی عمومی برای دانشجویان علوم پایه [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 79-101]
  • آموزش مجازی فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در آموزش شیمی طی همه‌گیری بیماری کووید-19: دستاوردها و چالشها [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 21-39]
  • آموزش مجازی بررسی چالش‌های برگزاری دوره‌های کارورزی آموزش شیمی بصورت مجازی از منظر اساتید راهنما [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 205-217]
  • آموزش و پرورش تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در یادگیری شیمی [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 249-267]
  • آنتروپی شانون تحلیل محتوای ترمودینامیک در کتاب‌های درسی شیمی متوسطه دوم چاپ 1401 با روش ویلیام رومی و تعیین درجه اهمیت آن بر اساس آنتروپی شانون [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 130-145]

ا

  • ابرالکترونی بررسی بلورمایع‌های صفحه‌ای شکل و تخمین ممان دوقطبی آن‌ها [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 214-221]
  • ارتباط عاطفی آسیب‌شناسی فرایند تدریس شیمی دهم [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 82-95]
  • ارزشیابی مروری برنظریه های اهداف شناختی در آموزش شیمی [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 158-171]
  • ارزشیابی عملکردی ارزشیابی مفهوم اسید و باز به شیوه عملکردی در موقعیت شبیه‌سازی شده، مورد مطالعه: دانش-آموزان پایه دوازدهم شهرستان سوسنگرد [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 66-81]
  • اسید و باز ارزشیابی مفهوم اسید و باز به شیوه عملکردی در موقعیت شبیه‌سازی شده، مورد مطالعه: دانش-آموزان پایه دوازدهم شهرستان سوسنگرد [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 66-81]
  • اصل لوشاتلیه تعادل های شیمیایی و رفع برخی کج فهمی های مربوط به آن [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 1-14]
  • اصول فیزیک کاربرد مفاهیم فیزیک در آموزش مفاهیم شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 110-118]
  • الکتروشیمی محتوای کاربردی طراحی شده برای مبحث الکترولیز مبتنی بر رویکرد کاوشگری [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 41-58]
  • الکتروشیمی طراحی محتوای آموزشی برای موضوع الکتروشیمی با تلفیق دو رویکرد STEM و TPACK [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 1-28]
  • الکترولیز محتوای کاربردی طراحی شده برای مبحث الکترولیز مبتنی بر رویکرد کاوشگری [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 41-58]
  • انتظارات معلم ارزشیابی مفهوم اسید و باز به شیوه عملکردی در موقعیت شبیه‌سازی شده، مورد مطالعه: دانش-آموزان پایه دوازدهم شهرستان سوسنگرد [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 66-81]
  • انحلال یونی بررسی تأثیر یادگیری مفهوم انحلال یونی از طریق مشاهده در دانش‌آموزان پایه دهم [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 1-13]
  • انگیزه افزایش انگیزه در آموزش شیمی [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 137-157]
  • اهداف شناختی مروری برنظریه های اهداف شناختی در آموزش شیمی [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 158-171]
  • ایران بررسی مباحث تدریسی شیمی در مدارس ایران و فنلاند در جهت دستیابی به توسعه پایدار و بهبود نظام آموزشی شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 146-162]
  • ایمنی تاکیدی بر لزوم توجه بر موارد پراهمیت ایمنی در آزمایشگاه شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 85-109]
  • اینترنت به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 242-263]

ب

  • بارش مغزی اثربخشی روش بارش مغزی نسبت به روش سخنرانی در یادگیری شیمی پایه دهم [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 289-296]
  • برقکافت طراحی آزمایش کم هزینه برای آموزش برقکافت محلول سدیم کلرید با غشاء و بدون غشاء مبتنی بر رویکرد کاوشگری [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 163-182]
  • برنامه درسی مدل‌های دیداکتیک در خدمت آموزش شیمی [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 121-136]
  • بلور آموزش شیمی مبتنی بر آزمایش [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 31-50]
  • بلورمایع‌های‌صفحه‌ای بررسی بلورمایع‌های صفحه‌ای شکل و تخمین ممان دوقطبی آن‌ها [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 214-221]
  • بی انگیزگی تحصیلی مطالعه کیفی فرآیند بی‌انگیزگی تحصیلی با استفاده از شیوه نظریه داده بنیاد (مورد مطالعه: دانشجومعلمان علوم پایه) [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 172-180]

پ

  • پس‌خوانی بررسی تاثیر پیش‌خوانی و پس‌خوانی مطالب و همچنین نحوه مطالعه درس شیمی در فرآیند یادگیری دانش‌آموزان و عملکرد آن‌ها در آزمون‌ها [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 379-386]
  • پلیمرهای زیست تخریب شونده آشنایی دانش آموزان با مفهوم نانو مواد و کاربردشان در زمینه های مختلف و لزوم درج آن در کتب درسی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 200-213]
  • پیش‌خوانی بررسی تاثیر پیش‌خوانی و پس‌خوانی مطالب و همچنین نحوه مطالعه درس شیمی در فرآیند یادگیری دانش‌آموزان و عملکرد آن‌ها در آزمون‌ها [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 379-386]
  • پیشرفت افزایش انگیزه در آموزش شیمی [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 137-157]
  • پیشرفت تحصیلی بررسی تأثیر انجام آزمایش بر یادگیری واکنش‌پذیری عناصر شیمیایی در درس شیمی دانش آموزان پایه یازدهم [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 227-237]
  • پیشرفت تحصیلی اثربخشی روش بارش مغزی نسبت به روش سخنرانی در یادگیری شیمی پایه دهم [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 289-296]
  • پیشرفت دانش آموزان کاربست و نقش آزمایشگاه مجازی در آموزش شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 446-460]
  • پیوند شیمیایی کج فهمی‌های رایج در مفهوم پیوندهای شیمیایی در دانش‌آموزان پایه دهم تا دوازدهم [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 361-372]
  • پیوندهای شیمیایی شناسایی و بررسی چهار کج‌فهمی رایج در شیمی پایه دهم [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 438-445]
  • پیوندهای یونی شناسایی و بررسی چهار کج‌فهمی رایج در شیمی پایه دهم [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 438-445]

ت

  • تحلیل محتوا مقایسه محتوای مدل اتمی بوهر و اعداد کوانتمی در کتاب شیمی کشورهای ایران و اتیوپی [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 59-78]
  • تحلیل محتوا تحلیل محتوای مباحث شیمی از کتاب علوم تجربی پایه هفتم سال‌تحصیلی 1401-1400 به روش ویلیام رومی [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 55-65]
  • تحلیل محتوا تحلیل محتوای بخش‌های مربوط به مبحث شیمی کتاب علوم تجربی پایه ششم تالیف سال 1400 به روش ویلیام رومی [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 181-193]
  • تحلیل محتوا تحلیل محتوای ترمودینامیک در کتاب‌های درسی شیمی متوسطه دوم چاپ 1401 با روش ویلیام رومی و تعیین درجه اهمیت آن بر اساس آنتروپی شانون [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 130-145]
  • تدریس روش کاوشگری هدایت شده: مطالعه مروی آرایش الکترونی و موازنه [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 387-402]
  • تدریس اکتشافی ارائه مدلی مبتنی بر روش تدریس اکتشافی برای آموزش درس شیمی و مقایسه آن با روش تدریس سخنرانی [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 1-20]
  • تدریس شیمی آسیب‌شناسی فرایند تدریس شیمی دهم [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 82-95]
  • ترمودینامیک مطالعه درک دانشجومعلمان رشته آموزش شیمی دانشگاه فرهنگیان درباره برخی مفاهیم شیمی فیزیک [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 510-522]
  • تضمین آینده شغلی مطالعه کیفی فرآیند بی‌انگیزگی تحصیلی با استفاده از شیوه نظریه داده بنیاد (مورد مطالعه: دانشجومعلمان علوم پایه) [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 172-180]
  • تعادل تعادل های شیمیایی و رفع برخی کج فهمی های مربوط به آن [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 1-14]
  • تعادل شیمیایی تعادل های شیمیایی و رفع برخی کج فهمی های مربوط به آن [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 1-14]
  • تکالیف واگرا اقدام پژوهی استفاده از تکالیف واگرا در درس شیمی دهم و تاثیر آن در یادگیری دانش‌آموزان در کلاس درس شیمی دهم رشته تجربی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 355-367]
  • تکنولوژی آموزشی تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در یادگیری شیمی [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 249-267]
  • تلفیقی نقش روش‌های فعال تدریس در افزایش بهره‌وری آموزش شیمی [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 58-66]
  • توسعه پایدار طراحی آزمایش تهیه نانوذرات مغناطیسی اکسید آهن جهت تفهیم علم نانو به عنوان یک فناوری نوین در زمینه توسعه پایدار [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 51-57]
  • توسعه حرفه‌ای مدل‌های دیداکتیک در خدمت آموزش شیمی [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 121-136]

ج

  • جایگزینی فرسودگی روش‌های تدریس علوم تجربی و راهکارهای جایگزینی آن [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 108-120]
  • جرم بررسی و مطالعه کج فهمی‌های دانش آموزان دوره اول متوسطه در مورد مفاهیم چگالی، جرم و حجم [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 297-307]

چ

  • چگالی بررسی و مطالعه کج فهمی‌های دانش آموزان دوره اول متوسطه در مورد مفاهیم چگالی، جرم و حجم [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 297-307]

ح

  • حامل دارو آشنایی دانش آموزان با مفهوم نانو مواد و کاربردشان در زمینه های مختلف و لزوم درج آن در کتب درسی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 200-213]
  • حجم بررسی و مطالعه کج فهمی‌های دانش آموزان دوره اول متوسطه در مورد مفاهیم چگالی، جرم و حجم [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 297-307]
  • حسگر آلایندگی آشنایی دانش آموزان با مفهوم نانو مواد و کاربردشان در زمینه های مختلف و لزوم درج آن در کتب درسی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 200-213]
  • حلقه آروماتیک بررسی بلورمایع‌های صفحه‌ای شکل و تخمین ممان دوقطبی آن‌ها [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 214-221]

خ

  • خلاقیت ارزشیابی مفهوم اسید و باز به شیوه عملکردی در موقعیت شبیه‌سازی شده، مورد مطالعه: دانش-آموزان پایه دوازدهم شهرستان سوسنگرد [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 66-81]

د

  • دانش آموز راهبردهای تدریس موثر و درست درآموزش علوم تجربی و تاثیر آن بریادگیری دانش آموزان [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 78-100]
  • دانش‌آموزان پایه دهم بررسی تأثیر یادگیری مفهوم انحلال یونی از طریق مشاهده در دانش‌آموزان پایه دهم [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 1-13]
  • دانش‌آموزان دهم آسیب‌شناسی فرایند تدریس شیمی دهم [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 82-95]
  • دانشجومعلم مطالعه درک دانشجومعلمان رشته آموزش شیمی دانشگاه فرهنگیان درباره برخی مفاهیم شیمی فیزیک [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 510-522]
  • دانشگاه فرهنگیان بررسی چالش‌های برگزاری دوره‌های کارورزی آموزش شیمی بصورت مجازی از منظر اساتید راهنما [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 205-217]
  • دبیرستان بررسی مباحث تدریسی شیمی در مدارس ایران و فنلاند در جهت دستیابی به توسعه پایدار و بهبود نظام آموزشی شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 146-162]
  • درس شیمی اقدام پژوهی استفاده از تکالیف واگرا در درس شیمی دهم و تاثیر آن در یادگیری دانش‌آموزان در کلاس درس شیمی دهم رشته تجربی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 355-367]
  • درک شیمی نگرشی بر مفاهیم پنهان در ادراک و تدریس شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 289-312]
  • دوره اول متوسطه بررسی و مطالعه کج فهمی‌های دانش آموزان دوره اول متوسطه در مورد مفاهیم چگالی، جرم و حجم [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 297-307]

ر

  • راهبردهای تدریس راهبردهای تدریس مؤثر در آموزش شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 222-230]
  • رفتارفوتوفیزیکی بررسی بلورمایع‌های صفحه‌ای شکل و تخمین ممان دوقطبی آن‌ها [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 214-221]
  • روش تدریس ارائه مدلی مبتنی بر روش تدریس اکتشافی برای آموزش درس شیمی و مقایسه آن با روش تدریس سخنرانی [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 1-20]
  • روش تدریس روش یادگیری مبتنی بر پروژه در آموزش علوم پایه [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 96-107]
  • روش تدریس فرسودگی روش‌های تدریس علوم تجربی و راهکارهای جایگزینی آن [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 108-120]
  • روش تدریس رویکرد یادگیری مبتنی بر پژوهش؛ نگاهی نو به آموزش علوم پایه [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 238-248]
  • روش تدریس نقش روش‌های فعال تدریس در افزایش بهره‌وری آموزش شیمی [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 58-66]
  • روش تدریس راهبردهای تدریس موثر و درست درآموزش علوم تجربی و تاثیر آن بریادگیری دانش آموزان [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 78-100]
  • روش تدریس آزمایشگاهی آموزش شیمی مبتنی بر آزمایش [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 31-50]
  • روش مطالعاتی بررسی تاثیر پیش‌خوانی و پس‌خوانی مطالب و همچنین نحوه مطالعه درس شیمی در فرآیند یادگیری دانش‌آموزان و عملکرد آن‌ها در آزمون‌ها [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 379-386]
  • روش‌های تحلیلی-توصیفی بررسی تاثیر پیش‌خوانی و پس‌خوانی مطالب و همچنین نحوه مطالعه درس شیمی در فرآیند یادگیری دانش‌آموزان و عملکرد آن‌ها در آزمون‌ها [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 379-386]
  • روش ویلیام رو تحلیل محتوای ترمودینامیک در کتاب‌های درسی شیمی متوسطه دوم چاپ 1401 با روش ویلیام رومی و تعیین درجه اهمیت آن بر اساس آنتروپی شانون [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 130-145]
  • روش ویلیام رومی تحلیل محتوای مباحث شیمی از کتاب علوم تجربی پایه هفتم سال‌تحصیلی 1401-1400 به روش ویلیام رومی [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 55-65]
  • روش ویلیام رومی تحلیل محتوای بخش‌های مربوط به مبحث شیمی کتاب علوم تجربی پایه ششم تالیف سال 1400 به روش ویلیام رومی [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 181-193]
  • رویکرد STEM و TPACK طراحی محتوای آموزشی برای موضوع الکتروشیمی با تلفیق دو رویکرد STEM و TPACK [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 1-28]
  • رویکرد اکتشافی طراحی محتوا برای آموزش شناخت عناصر با رویکرد اکتشافی بر اساس نظریه برونر [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 103-128]
  • رویکرد تلفیقی طراحی محتوای آموزشی برای موضوع الکتروشیمی با تلفیق دو رویکرد STEM و TPACK [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 1-28]

س

  • ساختار اتمی شناسایی و بررسی چهار کج‌فهمی رایج در شیمی پایه دهم [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 438-445]
  • ساختار فضایی بررسی بلورمایع‌های صفحه‌ای شکل و تخمین ممان دوقطبی آن‌ها [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 214-221]
  • سبک زندگی فناوری محور مطالعه کیفی فرآیند بی‌انگیزگی تحصیلی با استفاده از شیوه نظریه داده بنیاد (مورد مطالعه: دانشجومعلمان علوم پایه) [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 172-180]
  • سوختن کج فهمی‌های رایج در مفهوم سوختن در دانش‌آموزان پایه دهم تا دوازدهم [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 67-77]
  • سینتیک مطالعه درک دانشجومعلمان رشته آموزش شیمی دانشگاه فرهنگیان درباره برخی مفاهیم شیمی فیزیک [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 510-522]

ش

  • شکل هندسی مولکول مقایسه اثربخشی روش آموزش مبتنی بر حل مسئله با روش سخنرانی جهت یادگیری فعال مبحث شکل هندسی مولکول ها در شیمی عمومی برای دانشجویان علوم پایه [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 79-101]
  • شیمی تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در یادگیری شیمی [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 249-267]
  • شیمی آموزش شیمی مبتنی بر آزمایش [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 31-50]
  • شیمی کج فهمی‌های رایج در مفهوم سوختن در دانش‌آموزان پایه دهم تا دوازدهم [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 67-77]
  • شیمی تاکیدی بر لزوم توجه بر موارد پراهمیت ایمنی در آزمایشگاه شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 85-109]
  • شیمی راهبردهای تدریس مؤثر در آموزش شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 222-230]
  • شیمی مروری بر کج فهمی‌های رایج دانش‌آموزان در آموزش شیمی در متوسطه دوم [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 264-270]
  • شیمی عمومی مقایسه اثربخشی روش آموزش مبتنی بر حل مسئله با روش سخنرانی جهت یادگیری فعال مبحث شکل هندسی مولکول ها در شیمی عمومی برای دانشجویان علوم پایه [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 79-101]

ض

  • ضعف سرمایه اجتماعی دانشگاهی مطالعه کیفی فرآیند بی‌انگیزگی تحصیلی با استفاده از شیوه نظریه داده بنیاد (مورد مطالعه: دانشجومعلمان علوم پایه) [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 172-180]

ط

  • طراحی طراحی آزمایش کم هزینه برای آموزش برقکافت محلول سدیم کلرید با غشاء و بدون غشاء مبتنی بر رویکرد کاوشگری [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 163-182]
  • طراحی آموزشی مقایسه آموزش مبتنی بر مدل طراحی آموزشی موج وار با آموزش سنتی در تدریس فصل دوم شیمی دانش آموزان پسر پایه دهم [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 25-34]
  • طراحی محتوا طراحی محتوا برای آموزش شناخت عناصر با رویکرد اکتشافی بر اساس نظریه برونر [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 103-128]
  • طراحی محتوا طراحی محتوای آموزشی برای موضوع الکتروشیمی با تلفیق دو رویکرد STEM و TPACK [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 1-28]
  • طراحی محتوی محتوای کاربردی طراحی شده برای مبحث الکترولیز مبتنی بر رویکرد کاوشگری [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 41-58]
  • طول موج نور کج فهمی‌های رایج در مفهوم سوختن در دانش‌آموزان پایه دهم تا دوازدهم [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 67-77]

ع

  • علوم تجربی فرسودگی روش‌های تدریس علوم تجربی و راهکارهای جایگزینی آن [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 108-120]
  • علوم تجربی ششم تحلیل محتوای بخش‌های مربوط به مبحث شیمی کتاب علوم تجربی پایه ششم تالیف سال 1400 به روش ویلیام رومی [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 181-193]
  • علوم نوین آموزش نانو فناوری در مدارس [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 68-84]
  • عناصر طراحی محتوا برای آموزش شناخت عناصر با رویکرد اکتشافی بر اساس نظریه برونر [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 103-128]
  • عنصر شناسایی و بررسی چهار کج‌فهمی رایج در شیمی پایه دهم [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 438-445]

ف

  • فرایند یاددهی-یادگیری تعادل های شیمیایی و رفع برخی کج فهمی های مربوط به آن [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 1-14]
  • فرسودگی فرسودگی روش‌های تدریس علوم تجربی و راهکارهای جایگزینی آن [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 108-120]
  • فناوری آموزشی واقعیت افزوده در آموزش شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 183-199]
  • فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در آموزش شیمی طی همه‌گیری بیماری کووید-19: دستاوردها و چالشها [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 21-39]
  • فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در یادگیری شیمی [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 249-267]
  • فناوری و اطلاعات و ارتباطات به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 242-263]
  • فنلاند بررسی مباحث تدریسی شیمی در مدارس ایران و فنلاند در جهت دستیابی به توسعه پایدار و بهبود نظام آموزشی شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 146-162]
  • فهم دانش‌آموزان اهمیت آموزش شیمی از طریق کارهای عملی و نقش آن در فهم دانش آموزان [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 336-354]

ک

  • کاربرد مفاهیم کاربرد مفاهیم فیزیک در آموزش مفاهیم شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 110-118]
  • کار عملی اهمیت آموزش شیمی از طریق کارهای عملی و نقش آن در فهم دانش آموزان [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 336-354]
  • کارورزی بررسی چالش‌های برگزاری دوره‌های کارورزی آموزش شیمی بصورت مجازی از منظر اساتید راهنما [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 205-217]
  • کاوشگری محتوای کاربردی طراحی شده برای مبحث الکترولیز مبتنی بر رویکرد کاوشگری [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 41-58]
  • کاوشگری طراحی آزمایش کم هزینه برای آموزش برقکافت محلول سدیم کلرید با غشاء و بدون غشاء مبتنی بر رویکرد کاوشگری [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 163-182]
  • کاوشگری هدایت شده روش کاوشگری هدایت شده: مطالعه مروی آرایش الکترونی و موازنه [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 387-402]
  • کتاب درسی تحلیل محتوای بخش‌های مربوط به مبحث شیمی کتاب علوم تجربی پایه ششم تالیف سال 1400 به روش ویلیام رومی [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 181-193]
  • کتاب شیمی مقایسه محتوای مدل اتمی بوهر و اعداد کوانتمی در کتاب شیمی کشورهای ایران و اتیوپی [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 59-78]
  • کتاب علوم هفتم تحلیل محتوای مباحث شیمی از کتاب علوم تجربی پایه هفتم سال‌تحصیلی 1401-1400 به روش ویلیام رومی [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 55-65]
  • کج‌‌فهمی شناسایی و بررسی چهار کج‌فهمی رایج در شیمی پایه دهم [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 438-445]
  • کج‌فهمی نگرشی بر مفاهیم پنهان در ادراک و تدریس شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 289-312]
  • کج فهمی بررسی و مطالعه کج فهمی‌های دانش آموزان دوره اول متوسطه در مورد مفاهیم چگالی، جرم و حجم [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 297-307]
  • کج فهمی کج فهمی‌های رایج در مفهوم پیوندهای شیمیایی در دانش‌آموزان پایه دهم تا دوازدهم [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 361-372]
  • کج فهمی تعادل های شیمیایی و رفع برخی کج فهمی های مربوط به آن [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 1-14]
  • کج فهمی کج فهمی‌های رایج در مفهوم سوختن در دانش‌آموزان پایه دهم تا دوازدهم [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 67-77]
  • کج فهمی مروری بر کج فهمی‌های رایج دانش‌آموزان در آموزش شیمی در متوسطه دوم [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 264-270]
  • کج فهمی مطالعه درک دانشجومعلمان رشته آموزش شیمی دانشگاه فرهنگیان درباره برخی مفاهیم شیمی فیزیک [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 510-522]
  • کوالانسی کج فهمی‌های رایج در مفهوم پیوندهای شیمیایی در دانش‌آموزان پایه دهم تا دوازدهم [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 361-372]
  • کوواریانس چند متغیره مقایسه آموزش مبتنی بر مدل طراحی آموزشی موج وار با آموزش سنتی در تدریس فصل دوم شیمی دانش آموزان پسر پایه دهم [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 25-34]

م

  • مباحث شیمی تحلیل محتوای مباحث شیمی از کتاب علوم تجربی پایه هفتم سال‌تحصیلی 1401-1400 به روش ویلیام رومی [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 55-65]
  • محلول‌ها تحلیل محتوای فصل سوم شیمی دهم و ارتباط آن با کتب علوم متوسطه اول [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 313-321]
  • محیط یادگیری کاربست و نقش آزمایشگاه مجازی در آموزش شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 446-460]
  • مدارس آموزش نانو فناوری در مدارس [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 68-84]
  • مدل مولکولی بادکنکی مقایسه اثربخشی روش آموزش مبتنی بر حل مسئله با روش سخنرانی جهت یادگیری فعال مبحث شکل هندسی مولکول ها در شیمی عمومی برای دانشجویان علوم پایه [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 79-101]
  • مدل‌های دیداکتیک مدل‌های دیداکتیک در خدمت آموزش شیمی [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 121-136]
  • مسئله محور نقش روش‌های فعال تدریس در افزایش بهره‌وری آموزش شیمی [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 58-66]
  • مشارکت فعال آسیب‌شناسی فرایند تدریس شیمی دهم [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 82-95]
  • مشارکتی نقش روش‌های فعال تدریس در افزایش بهره‌وری آموزش شیمی [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 58-66]
  • معلم یادگیری تلفیقی در آموزش شیمی [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 306-313]
  • معلم راهبردهای تدریس موثر و درست درآموزش علوم تجربی و تاثیر آن بریادگیری دانش آموزان [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 78-100]
  • مفاهیم شیمی نگرشی بر مفاهیم پنهان در ادراک و تدریس شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 289-312]
  • مقایسه کتاب مقایسه محتوای مدل اتمی بوهر و اعداد کوانتمی در کتاب شیمی کشورهای ایران و اتیوپی [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 59-78]
  • موازنه روش کاوشگری هدایت شده: مطالعه مروی آرایش الکترونی و موازنه [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 387-402]
  • موج وار مقایسه آموزش مبتنی بر مدل طراحی آموزشی موج وار با آموزش سنتی در تدریس فصل دوم شیمی دانش آموزان پسر پایه دهم [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 25-34]
  • موقعیت شبیه‌سازی شده ارزشیابی مفهوم اسید و باز به شیوه عملکردی در موقعیت شبیه‌سازی شده، مورد مطالعه: دانش-آموزان پایه دوازدهم شهرستان سوسنگرد [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 66-81]

ن

  • نانو آشنایی دانش آموزان با مفهوم نانو مواد و کاربردشان در زمینه های مختلف و لزوم درج آن در کتب درسی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 200-213]
  • نانوذرات‌مغناطیسی طراحی آزمایش تهیه نانوذرات مغناطیسی اکسید آهن جهت تفهیم علم نانو به عنوان یک فناوری نوین در زمینه توسعه پایدار [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 51-57]
  • نانو فناوری آموزش نانو فناوری در مدارس [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 68-84]
  • نانو فناوری آشنایی دانش آموزان با مفهوم نانو مواد و کاربردشان در زمینه های مختلف و لزوم درج آن در کتب درسی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 200-213]
  • نانوفناوری طراحی آزمایش تهیه نانوذرات مغناطیسی اکسید آهن جهت تفهیم علم نانو به عنوان یک فناوری نوین در زمینه توسعه پایدار [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 51-57]
  • نانو مواد آموزش نانو فناوری در مدارس [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 68-84]
  • نظریه برونر طراحی محتوا برای آموزش شناخت عناصر با رویکرد اکتشافی بر اساس نظریه برونر [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 103-128]

و

  • واقعیت افزوده واقعیت افزوده در آموزش شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 183-199]
  • ویرایش کتب درسی مقایسه محتوای مدل اتمی بوهر و اعداد کوانتمی در کتاب شیمی کشورهای ایران و اتیوپی [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 59-78]

ه

  • همه‌گیری کووید-19 فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در آموزش شیمی طی همه‌گیری بیماری کووید-19: دستاوردها و چالشها [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 21-39]

ی

  • یادگیری ارائه مدلی مبتنی بر روش تدریس اکتشافی برای آموزش درس شیمی و مقایسه آن با روش تدریس سخنرانی [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 1-20]
  • یادگیری آسیب‌شناسی فرایند تدریس شیمی دهم [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 82-95]
  • یادگیری افزایش انگیزه در آموزش شیمی [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 137-157]
  • یادگیری بررسی تأثیر انجام آزمایش بر یادگیری واکنش‌پذیری عناصر شیمیایی در درس شیمی دانش آموزان پایه یازدهم [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 227-237]
  • یادگیری تاکیدی بر لزوم توجه بر موارد پراهمیت ایمنی در آزمایشگاه شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 85-109]
  • یادگیری طراحی آزمایش کم هزینه برای آموزش برقکافت محلول سدیم کلرید با غشاء و بدون غشاء مبتنی بر رویکرد کاوشگری [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 163-182]
  • یادگیری واقعیت افزوده در آموزش شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 183-199]
  • یادگیری نگرشی بر مفاهیم پنهان در ادراک و تدریس شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 289-312]
  • یادگیری از طریق مشاهده بررسی تأثیر یادگیری مفهوم انحلال یونی از طریق مشاهده در دانش‌آموزان پایه دهم [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 1-13]
  • یادگیری دانش‌آموزان اقدام پژوهی استفاده از تکالیف واگرا در درس شیمی دهم و تاثیر آن در یادگیری دانش‌آموزان در کلاس درس شیمی دهم رشته تجربی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 355-367]
  • یادگیری فعال تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در یادگیری شیمی [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 249-267]
  • یادگیری مبتنی بر پروژه روش یادگیری مبتنی بر پروژه در آموزش علوم پایه [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 96-107]
  • یادگیری مبتنی بر پژوهش رویکرد یادگیری مبتنی بر پژوهش؛ نگاهی نو به آموزش علوم پایه [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 238-248]
  • یون‌ها تحلیل محتوای فصل سوم شیمی دهم و ارتباط آن با کتب علوم متوسطه اول [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 313-321]
  • یونی کج فهمی‌های رایج در مفهوم پیوندهای شیمیایی در دانش‌آموزان پایه دهم تا دوازدهم [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 361-372]